Nordic Walking™

Chůze s holemi pro lepší fyzickou kondici a zdravé klouby.

  • pro začátečníky a mírně pokročilé všech věkových kategorií
  • naučíme Vás správnou techniku chůze, při které zapojíte také horní polovinu těla
  • v lekcích se naučíte rovnoměrně zatěžovat celé plosky nohou
  • správným zapojením hůlek snížíte svalové napětí krční, hrudní a bederní páteře
  • rovnoměrné zatěžování těla Vás zbaví bolestí zad i šíje
  • zlepšíte držení těla a zpevníte hluboké stabilizační svaly
  • pomůžeme s výběrem NW holí nebo Vám půjčíme ty naše

Nordic Walking™

Chůze s holemi pro lepší fyzickou kondici a zdravé klouby.

  • pro začátečníky a mírně pokročilé všech věkových kategorií
  • naučíme Vás správnou techniku chůze, při které zapojíte také horní polovinu těla
  • v lekcích se naučíte rovnoměrně zatěžovat celé plosky nohou
  • správným zapojením hůlek snížíte svalové napětí krční, hrudní a bederní páteře
  • rovnoměrné zatěžování těla Vás zbaví bolestí zad i šíje
  • zlepšíte držení těla a zpevníte hluboké stabilizační svaly
  • pomůžeme s výběrem NW holí nebo Vám půjčíme ty naše
od 245,-

Kč / lekce

Kondiční chůzí s holemi

UZDRAVÍTE TĚLO A ZLEPŠÍTE KONDICI

Chůze je pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem, proto je potřeba jí pravidelně procvičovat a osvojovat si správnou techniku. V kurzu Nordic Walking Vás naučíme správně používat hole, napravovat špatné pohybové stereotypy a postupně zlepšovat svou celkovou fyzickou kondici a tím i držení těla. Ve srovnání s klasickou chůzí můžete spálit až o 40 % více energie, protože do pohybu začnete zapojovat 90 % svalů, a to včetně velmi důležité horní poloviny těla. Po absolvování základního kurzu Nordic Walking se můžete účastnit i našich jednodenních výletů.

Kondiční chůzí s holemi

UZDRAVÍTE TĚLO A ZLEPŠÍTE KONDICI

Chůze je pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem, proto je potřeba jí pravidelně procvičovat a osvojovat si správnou techniku. V kurzu Nordic Walking Vás naučíme správně používat hole, napravovat špatné pohybové stereotypy a postupně zlepšovat svou celkovou fyzickou kondici a tím i držení těla. Ve srovnání s klasickou chůzí můžete spálit až o 40 % více energie, protože do pohybu začnete zapojovat 90 % svalů, a to včetně velmi důležité horní poloviny těla. Po absolvování základního kurzu Nordic Walking se můžete účastnit i našich jednodenních výletů.

Kondiční chůzí s holemi

UZDRAVÍTE TĚLO A ZLEPŠÍTE KONDICI

Chůze je pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem, proto je potřeba jí pravidelně procvičovat a osvojovat si správnou techniku. V kurzu Nordic Walking Vás naučíme správně používat hole, napravovat špatné pohybové stereotypy a postupně zlepšovat svou celkovou fyzickou kondici a tím i držení těla. Ve srovnání s klasickou chůzí můžete spálit až o 40 % více energie, protože do pohybu začnete zapojovat 90 % svalů, a to včetně velmi důležité horní poloviny těla. Po absolvování základního kurzu Nordic Walking se můžete účastnit i našich jednodenních výletů.

Kondiční chůzí s holemi

UZDRAVÍTE TĚLO A ZLEPŠÍTE KONDICI

Chůze je pro člověka tím nejpřirozenějším pohybem, proto je potřeba jí pravidelně procvičovat a osvojovat si správnou techniku. V kurzu Nordic Walking Vás naučíme správně používat hole, napravovat špatné pohybové stereotypy a postupně zlepšovat svou celkovou fyzickou kondici a tím i držení těla. Ve srovnání s klasickou chůzí můžete spálit až o 40 % více energie, protože do pohybu začnete zapojovat 90 % svalů, a to včetně velmi důležité horní poloviny těla. Po absolvování základního kurzu Nordic Walking se můžete účastnit i našich jednodenních výletů.

Jaké jsou

VÝHODY KURZU NORDIC WALKING™

  • Chůze je přirozený pohyb

    Naše těla jsou stvořena k pohybu a bez něj nemohou být zdravá. V kurzu Vás naučíme, jak správnou technikou chůze zlepšit držení celého těla a uzdravit svůj pohybový aparát.

  • Jednoduchá sportovní aktivita

    Nordic Walking hole Vám pomohou brát chůzi jako sport a efektivně pracovat na zlepšení své fyzické kondice.

  • Vhodné při mírných zdravotních obtížích a velké nadváze

    Správné zapojení holí Vám pomůže částečně odlehčit dolní končetiny, zapojit do pohybu i horní polovinu těla a zlepšit lymfatický systém.

  • Zlepšení špatného pohybového stereotypu

    V základním kurzu Nordic Walking se naučíte technicky správně našlapovat a držet své tělo a používat hole tak, aby Vás nebolela záda, šíje ani klouby.

  • Spálíte více energie

    Chůze s Nordic Walking holemi Vám pomůže hubnout rychleji. Můžete spálit až o 40 % více energie než při klasické chůzi.

  • Zlepšuje flexibilitu a mobilitu

    Chůze s Nordic Walking holemi Vám pomůže zvětšit rozsah pohybů kloubů, posílit záda a spodní části těla.

  • Nácvik chůze v různých terénech

    Během kurzu se naučíte technicky správně chodit po rovině, členitém terénu, z kopce i do kopce.

Vladimír Sedláček

Vladimír Sedláček

Instruktor Nordic Walking

Vyberte si

TERMÍNY KURZŮ NORDIC WALKING™

Nordic Walking™

8.6. – 29.6. 2022

Nordic Walking skupinová lekce
  • středa 17:00 - 18:30
  • Centrální park Praha 13
  • Vladimír Sedláček
  • 4 lekce
  • 1.400,- (dospělý)
  • 980,- (senior*)

*pro uplatnění slevy pro seniory kontaktujte Lucii na lucie@mtsakademie.cz nebo 725 805 004

Již proběhlo

Nordic Walking™

13.7. – 3.8. 2022

Nordic Walking skupinová lekce
  • středa 17:00 - 18:30
  • Centrální park Praha 13
  • Vladimír Sedláček
  • 4 lekce
  • 1.400,- (dospělý)
  • 980,- (senior*)

*pro uplatnění slevy pro seniory kontaktujte Lucii na lucie@mtsakademie.cz nebo 725 805 004

Již proběhlo

Nordic Walking™

10.8. – 31.8. 2022

Nordic Walking skupinová lekce
  • středa 17:00 - 18:30
  • Centrální park Praha 13
  • Vladimír Sedláček
  • 4 lekce
  • 1.400,- (dospělý)
  • 980,- (senior*)

*pro uplatnění slevy pro seniory kontaktujte Lucii na lucie@mtsakademie.cz nebo 725 805 004

VÍCE INFORMACÍ

o kurzu Nordic Walking™

Nordic Walking (NW) je kondiční chůze se speciálními holemi, která přirozenou a nenásilnou formou zlepšuje celkovou fyzickou kondici a držení těla za předpokladu, že je správně zvládnutá základní technika. Severská chůze je vhodnou pohybovou aktivitou pro téměř všechny věkové a výkonnostní skupiny od zdatných sportovců po rekonvalescenty, lidi se zdravotním omezením apod.

Nordic walking je vhodný k odstranění nerovnoměrného zatížení, které vzniká v každodenním životě, v práci i doma. Pomáhá řešit problémy s pohybovým aparátem, při rehabilitaci pooperačních stavů pohybového aparátu, artrózy, bolestech při nadváze a příznivě působí na lymfatický systém.

Nordic Walking je zábavnou, vysoce efektivní a finančně dostupnou pohybovou aktivitou, kterou můžete provozovat kdekoliv, kdykoliv a ve všech ročních obdobích, přičemž zapojíte až 90 % svalů celého těla.

Naším cílem je naučit Vás při chůzi zapojovat celé tělo a zlepšit Vaši celkovou fyzickou kondici. Každému účastníkovi se věnujeme s maximální péčí, aby po absolvování kurzu zvládal základní techniku a mohl Nordic Walking provozovat sám.

Nordic Walking je vhodný pro všechny věkové kategorie s různou fyzickou kondicí. Pomáhá zlepšit fyzickou kondici, zlepšuje držení těla a napřímení páteře a zlepšuje prokrvení rukou.

1. lekce

Probíhá v Centrálním parku Praha 13. Lekce zahrnuje:

  1. Seznámení se NW chůzí (co je a není Nordic Walking).
  2. Krátká historie Nordic Walking.
  3. Vhodné vybavení – speciální hole, výběr a druhy holí, rozdíl mezi NW holemi a trekovými (určené pro horskou turistiku) včetně ukázky.
  4. Vhodné oblečení.
  5. Vhodná obuv.
  6. Seznámení se základy NW techniky.
  7. Zodpovězení dotazů.

Další lekce

Cvičební jednotka je rozdělena do několika základních fází:

  • Zahřátí a krátká rozcvička.
  • Výuka správné techniky a odstraňování chyb.
  • Samotná chůze.
  • Závěrečný strečink s využitím holí.
  • Pokrývku hlavy dle počasí (kšiltovka, čelenka, čepice)
  • Pohodlné sportovní oblečení dle počasí ideálně vrstvené
  • Pevnou sportovní obuv (NE kotníkovou ani otevřenou obuv)
  • Hole na Nordic Walking (Ne trekové hole, pokud nemáte NW hole, rádi zapůjčíme)
  • Ledvinku případně menší batoh (NE tašku přes rameno ani kabelku)
  • Láhev s vodou a lehkou svačinku
  • Možnost zapůjčení nordic walking holí v rámci celého kurzu oproti záloze 2.000 Kč

Další informace naleznete v „Častých dotazech (FAQ)

KDE CVIČÍME?

Lokality, ve kterých nás najdete

První a druhá lekce Nordic Walking probíhá v Centrálním parku Lužiny v Praze 13. Centrální park Prahy 13 se nachází v těsné blízkosti metra Hůrka, Lužiny a Luka. Centrální park disponuje velkými travnatými plochami, různými běžeckými okruhy, work-out hřištěm, rybníky, dětskými hřišti a spoustou dalších možností ke kreativnímu cvičení.

Pro lekce Nordic Walking využíváme také terén v blízkém okolí Centrálního parku jako je například Prokopské údolí.

Na lekce Nordic Walking™ v Centrálním parku Prahy 13 se scházíme u hodin u dětského hřiště v blízkosti Nepomuckého rybníka.

Další lekce již nemusí probíhat v Centrálním parku Prahy 13. Vybrané lokality a terén bude přizpůsoben fyzickým a zdravotním možnostem účastníků. K nácviku NW využijeme i další lokality:

1. Nad Dalejským údolím mezi Velkou ohradou a Řeporyjemi. Místo srazu je konečná zastávka autobusů č.184 a 142 na Velké Ohradě.

2. Obora Hvězda. Místo srazu je vchod do Obory Hvězda , který je nejblíže od konečné zastávky autobusu č. 184 na Vypichu.

3. Dívčí hrady, Prokopské údolí. Místo srazu jsou Staré Butovice, konec ul. Vavřinecké u hřbitova, resp. U hřbitovní kaple (po levé straně je neoznačené parkoviště).

Stránku aktuálně připravujeme.

Postarají se o Vás

NAŠI TRENÉŘI

Vladimír Sedláček

Vladimír Sedláček

Instruktor Nordic Walking

CVIČÍME VENKU ZA (SKORO) KAŽDÉHO POČASÍ

Protože neexistuje špatné počasí, existuje jen špatné oblečení.

DO 34°C

ANO, cvičíme

NAD 34°C

NE, necvičíme

OBLAČNO

ANO, cvičíme

MRHOLENÍ

NE, necvičíme

DÉŠŤ

NE, necvičíme

LIJÁK

NE, necvičíme

CHUMELENÍ

ANO, cvičíme

POD -5°C

NE, necvičíme

CVIČÍME VENKU ZA (SKORO) KAŽDÉHO POČASÍ

Protože neexistuje špatné počasí, existuje jen špatné oblečení.

DO 34°C

ANO, cvičíme

NAD 34°C

NE, necvičíme

OBLAČNO

ANO, cvičíme

MRHOLENÍ

NE, necvičíme

DÉŠŤ

NE, necvičíme

LIJÁK

NE, necvičíme

CHUMELENÍ

ANO, cvičíme

POD -5°C

NE, necvičíme

ČASTÉ DOTAZY

FAQ

V průběhu roku pořádáme několik ukázkových lekcí Nordic Walking, na které se můžete zdarma rezervovat a vyzkoušet si je. Sledujte náš web, sociální sítě a online rezervační kalendář.

Pokud jste z jakéhokoliv důvodu nestihli ukázkovou lekci, popřípadě ukázková lekce Nordic Walking není momentálně vypsaná, můžete si vyzkoušet 1 lekci zdarma u již probíhajícího kurzu. V takovém případě kontaktujte Lucii na: lucie@mtsakademie.cz.

Těšíme se na Vás!

  1. Přihlaste se nebo se zaregistrujte do online kalendáře/ rezervačního systému.
  2. Najděte si první lekci kurzu, kterou chcete navštívit.
  3. Najeďte myší nad lekci a počkejte na zobrazení informací nebo na lekci klikněte. Na mobilních zařízeních je nutné na lekci kliknout.
  4. Po zobrazení informací o lekci klikněte na tlačítko „Rezervovat kurz“.
  5. Vyberte platbu „Převodem z účtu“.
  6. Přijde Vám potvrzení e-mailem o úspěšné rezervaci kurzu a instrukcích o platbě.
  7. Vaše rezervace na jednotlivé lekce kurzu jsou vytvořené a poznáte to tak, že v kalendáři u rezervovaných lekcí budete mít zelené „R“.
  8. Platba musí být provedena do 24 hodin od rezervace, jinak bude Vaše rezervace zrušena.

DŮLEŽITÉ

Lekce nelze kupovat samostatně, ale pouze v rámci kurzu. V případě volné kapacity si můžete dokoupit zbývající lekce u již probíhajícího kurzu. V takovém případě si v online kalendáři/ rezervačním systému najděte první volnou lekci, kterou byste chtěli začít cvičit a klikněte na „Rezervovat kurz“. Cena bude automaticky přepočítána podle počtu zbývajících lekcí. Neplatíte tedy celý kurz, ale pouze poměrnou část.

Pro uplatnění slevy pro seniory kontaktujte prosím Lucii na lucie@mtsakademie.cz nebo 725 805 004.

Centrální park Praha 13

První a druhá lekce Nordic Walking probíhá v Centrálním parku Lužiny v Praze 13. Centrální park Prahy 13 se nachází v těsné blízkosti metra Hůrka, Lužiny a Luka. Centrální park disponuje velkými travnatými plochami, různými běžeckými okruhy, work-out hřištěm, rybníky, dětskými hřišti a spoustou dalších možností ke kreativnímu cvičení.

Pro lekce Nordic Walking využíváme také terén v blízkém okolí Centrálního parku jako je například Prokopské údolí.

Na lekce Nordic Walking™ v Centrálním parku Prahy 13 se scházíme u hodin u dětského hřiště v blízkosti Nepomuckého rybníka.

Další lekce již nemusí probíhat v Centrálním parku Prahy 13. Vybrané lokality a terén bude přizpůsoben fyzickým a zdravotním možnostem účastníků. K nácviku NW využijeme i další lokality:

1. Nad Dalejským údolím mezi Velkou ohradou a Řeporyjemi. Místo srazu je konečná zastávka autobusů č.184 a 142 na Velké Ohradě.

2. Obora Hvězda. Místo srazu je vchod do Obory Hvězda , který je nejblíže od konečné zastávky autobusu č. 184 na Vypichu.

3. Dívčí hrady, Prokopské údolí. Místo srazu jsou Staré Butovice, konec ul. Vavřinecké u hřbitova, resp. U hřbitovní kaple (po levé straně je neoznačené parkoviště).

  • Pokrývku hlavy dle počasí (kšiltovka, čelenka, čepice)
  • Pohodlné sportovní oblečení dle počasí ideálně vrstvené
  • Pevnou sportovní obuv (NE kotníkovou ani otevřenou obuv)
  • Hole na Nordic Walking (Ne trekové hole, pokud nemáte NW hole, rádi zapůjčíme)
  • Ledvinku případně menší batoh (NE tašku přes rameno ani kabelku)
  • Láhev s vodou a lehkou svačinku
  • Možnost zapůjčení nordic walking holí v rámci celého kurzu oproti záloze 2.000 Kč.

Hlavními rozdíly mezi trekkingovými holemi a holemi určenými pro Nordic Walking jsou v rukojeti, poutku hole a váze.

Hůl určená pro trekking má robustní rukojeť většinou s obyčejným provlékacím neupínatelným poutkem (pouze pásek). S holemi pro trekking tedy nelze provést správnou techniku NW, neboť po puštění hole za zády se nám hůl nevrátí sama plynule do dlaně, jako je tomu u holí pro NW (v podstatě bychom ji při takovém pohybu ztratili). Další rozdíl je v tubusu hole, který je robustnější.

Chůze s trekkingovými holemi nemá daná pravidla pro svoje použití. Důležité je správné nastavení délky holí, pomáhají udržovat stabilitu a šetří klouby. Trekkingové hole slouží lidem v náročnějších terénech jako jsou kopce, hory či lesy, kde se setkáte se stoupáním a klesáním.

Hole na NW jsou lehčí a mají užší, sportovnější rukojeť než trekkingové. Ideální je rukojeť ze směsi plastu a korku, který lépe odvádí pot. Rukojeť je ergonomicky tvarovaná. Poutko objímá celou dlaň a je nejdůležitější částí NW holí. Zajišťuje správnou techniku, vytváří pevný spoj, fixuje zápěstí, umožňuje otevírání prstů za tělem a podporuje dobrý odraz. Má tvar rukavičky bez prstů se speciálním otvorem na palec. Poutka jsou označená zvlášť na pravou a zvlášť na levou ruku, aby správně seděla. Na ruku se poutko zapíná suchým zipem tak pevně, aby objímalo celou dlaň.

Koncový hrot z tvrdokovu slouží k odrážení od povrchu. Bývá miskovitého tvaru z důvodu, aby se hrot na měkkých površích (tráva, hlína, aj.) příliš nezapichoval. Pro chůzi na tvrdých površích jako je asfalt, udusaná hlína aj. použijeme pro zakrytí hrotu pryžovou násadu neboli botičku. Ta je vyrobena z gumy a tlumí nárazy hole o zem.

Nordic Walking je chůze s holemi, kdy se odpich holí a odraz chodidla na opačné straně těla odehrává víceméně v jednom okamžiku. Jde tedy o pohyb střídavý neboli „křižmochodní“. V této dvojoporové fázi je hmotnost těla nerovnoměrně rozložena mezi „zadní“ dolní končetinou a hůl „přední“ horní končetiny. Hrot hole se zapichuje za patou chodidla „přední“ dolní končetiny.

Při ideálním provedení techniky NW je hůl při zapíchnutí před tělem do podložky v rovnoběžné poloze se „zadní“ dolní končetinou. Ve stejném čase je druhá horní končetina zapažená a téměř propnutá v lokti a dokončuje odpich. Střídavý pohyb horních končetin tedy začíná za tělem při téměř propnutém lokti. Po odpíchnutí se horní končetina pohybuje dopředu a nahoru a postupně se krčí v lokti až do fáze opory o hůl, po celou dobu svírají prsty rukojeť hole. Následně se horní končetina pohybuje zpět za tělo až do propnutí v loketním kloubu, kdy se dlaň otevírá a odrazová síla je přenášena přes poutko hole. Ruce obou horních končetin se míjejí mírně před tělem a hole po celou dobu pohybu směřují šikmo dolů (zepředu shora dozadu dolů). Po dokončení kroku a odpichu se celý cyklus opakuje v obráceném pořadí.

Ano, zakoupení individuálních lekcí (viz. ceník) je možné po dohodě s Lucií na lucie@mtsakademie.cz.

  • V případě, že se nemůžete na rezervovanou lekci dostavit, můžete místo sebe poslat kohokoliv jiného. V tom případě je nutné nás informovat včas a zaslat jméno zástupné osoby na e-mail lucie@mtsakademie.cz
  • V případě, že si chcete kurz koupit, ale už dopředu víte, že některý z termínů nebudete moci využít, napište nám na lucie@mtsakademie.cz a domluvíme se na individuálních podmínkách.
  • V případě, že před koncem platnosti zakoupeného kurzu nestihnete některé lekce vyčerpat, můžete částku odpovídající nevyčerpaným lekcím uplatnit na jakoukoliv jinou službu či produkt MTS Akademie nebo o tuto částku vybranou službu ponížit. O kompenzaci nevyčerpaných lekcí je nutné zažádat písemně na lucie@mtsakademie.cz nejpozději 7 dní před koncem kurzu.
  • Převod lekcí do následujícího kurzu je možný pouze v případě volné kapacity. V žádném případě není možné vrátit peníze za nevyčerpané lekce zpět účastníkovi kurzu. Budeme se snažit najít takové řešení, které Vám bude nejvíce vyhovovat.
  • Zakoupením kurzu potvrzujete, že jste se seznámili se všemi uvedenými podmínkami a souhlasíte s nimi.

MÁTE JINÝ DOTAZ?

Kontaktujte nás.