Proč lidé nedosahují svých cílů?

Proč lidé nedosahují svých cílů.

Začnu cvičit od pondělí. Začnu cvičit od nového měsíce. Začnu cvičit, až si koupím vhodné oblečení. Tak tímto způsobem nezačnete cvičit nikdy! Kdy začít, když ne hned? Nezáleží na tom, jaký je zrovna den, měsíc, jestli máte vhodné oblečení nebo nejlepší vybavení. Je to pouze otázka vašeho odhodlání, motivace, cílů a především vytrvalosti. Důvodů, proč lidé nedosahují svých cílů, je hned několik.

Nadměrná očekávání

Člověk je od přírody tvor netrpělivý a vyžaduje vše hned a teď. Jakmile to nedostane, jeho úsilí klesá. Úsilí klesá i ve chvíli, kdy jde vše pomaleji a ne tak snadno, jak předpokládal. Uvědomte si ale, že ani ti nejlepší z nejlepších se nestali nejlepšími přes noc. Za vším jsou roky dřiny, úsilí, odříkání a snahy a touhy něčeho dosáhnout. Uveďme si to na příkladu hubnutí. Zhubnout 0,5-1 kg za týden není po někoho motivující a dostatečné. Ale je to nejspolehlivější věc, která vám zaručí, že se nedostaví jojo efekt. Dalším příkladem může být běh. Všude kolem vidíte nadšené běžce, jak lehce běhají desítky kilometrů. A tak se jednoho dne rozhodnete, že také vyběhnete. Ale ze začátku to tak lehce nejde a rozhodně neuběhnete okamžitě deset kilometrů. Vrátíte se domů ztrápení, unavení a demotivovaní. Na běh zanevřete a tím vše končí.

Nereálný cíl

Do jisté míry souvisí s předchozím bodem. Cíl je vždy nutné plánovat s ohledem na časové a někdy také finanční prostředky. Pokud se budete chtít stát kulturistou či se projít na pódiu jako „bikiny fitness“, je nutné vědět, že to stojí nejen spoustu času, ale i peněz.

Přepálený start

Vysoká motivace na začátku obvykle způsobí rychlé ukončení činnosti. Příkladem může být opět cvičení (ať už v posilovně či venku). Na prvním tréninku jste natěšení na cvičení, a proto si dáte pořádně do těla. Obejdete všechny stroje, procvičíte všechny partie s vysokou váhou, nakonec provedete pár cviků s vlastní váhou a jdete domů. Nehledě na to, že technika cvičení je víc než špatná, čímž jste položili základ možného zranění či bolesti. Druhý den se vzbudíte, všechno vás bolí, nemůžete se ani hnout. Bolest je tak veliká a intenzivní, že si řeknete, že to za to vlastně nestojí a vysoká motivace je ta tam.

Dalšími důvody, proč lidé nedosáhnou svých cílů je nedisciplinovanost, nepříjemné pocity při cvičení, sociální prostředí, zdravotní aspekty či špatně zvolený „odborník“, který by vás měl naučit veškeré základy vedoucí k úspěchu.

Jak tedy postupovat?

Plynulost = klíč k vytrvalosti. Začněte pozvolna a naslouchejte svému tělu. Pro tělo není vhodná „šoková“ terapie pohybem. Jděte krok za krokem a dojdete tak k úspěšnému konci.

Vzdělanost – pokud začínáte s něčím novým, je vhodné nejdříve „nastudovat“ základy a mít jakýsi všeobecný přehled. Vybírejte ovšem zdroje prověřené.

Plánováníplánujte a vytyčujte si krátkodobé cíle, které vás dovedou k cíli dlouhodobému. Nejen, že budete motivováni mnohem více, ale průběžně dostanete také zpětnou vazbu o tom, zda jste na správné cestě k cíli dlouhodobému.

Pokud chcete změnit svůj životní styl, musíte změnit celý život. Jde o změnu dlouhodobou. Přidejte se k nám a my vám s vašimi krátkodobými i dlouhodobými cíli rádi pomůžeme. Vše vám naplánujeme, vše vás naučíme a k tomu všemu vás kvalitně vzděláme.

0 Odpovědi

Zanechte svou odpověď

Chcete se připojit k diskuzi?
Neváhejte přidat svůj komentář!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *