Jak být štíhlá i bez diety

Drastické diety vám nikdy ideální postavu nepřinesou. Musíte celkově změnit styl stravování, přístup ke cvičení a myšlení. Pokud jste se rozhodli pro nějakou dietu, měla by být především zdravá a promyšlená.

Začněte jíst. Pravidelně a zdravě!

Když se rozhodnete zhubnout, zachovejte si chladnou hlavu a nevrhejte se okamžitě na bleskovou dietu. Abyste opravdu dosáhli svého cíle, potřebujete se vyzbrojit především trpělivostí a odhodláním. Ručička na váze klesá snadno. Jako první jde dolů voda. Tuků se však tělo zbavuje neochotně. Je tak naprogramováno. Tuk jsou jeho energetické zásoby na „horší“ časy. Abyste se zbavili nechtěných tukových polštářů, musíte jíst! I když jinak než dosud. Zdravěji a vyrovnaněji. Méně kalorií, menší porce, méně tuku a jednoduchých cukrů. Platí známá rovnice: příjem kalorií by měl být nižší než jejich výdej. Hladovka přitom není řešení. Metabolismus vám úbytek v přísunu potravy spočítá: zpomalí se a jakmile se opět normálně najíte, přiberete (dojde klasicky k jojo efektu).

Změna na celý život

Pokud chcete vypadat zdravě a štíhle, musíte si stravu upravit na celý život. Nemůžete si jen sezónně naordinovat drastické diety, které tělo šokují. Nejenže jsou nesmyslné a nezdravé, ale pro mnohé jsou i nekonečné. Je to začarovaný kruh, sestávající z přibírání a následného hladovění. Je třeba si zvolit zlatou střední cestu. Dlouhodobě se zdravě stravovat a k tomu cvičit. TOTO JE JEDINÁ MOŽNÁ CESTA, JINÁ NEEXISTUJE! A slova jako dieta nebo hladovka je třeba nadobro vyškrtnout ze svého slovníku.

Vytrvalost a reálný cíl

Když se rozhodnete, že se o sebe chcete starat, mít pevnější a zdravější tělo, je vhodné, abyste se tomu věnovali celoročně a ne jen nárazově například před létem. Je dobré si už na začátku vyjasnit představu o tom, čeho chcete dosáhnout. Ta vás bude motivovat a pohánět dopředu. Držte se však nohama na zemi a zaměřte se na realistické cíle. Pokud máte 30 kilogramů nadváhy, těžko lze očekávat, že budete do půl roku štíhlá/ ý. Nechtějte absolutní dokonalost. Dokonalý není konec konců nikdo. Uvědomte si, čeho můžete opravdu dosáhnout a to si stanovte jako cíl. A neupínejte se na fotografie v časopisech, je to pouze fikce!

Pokud si při hubnutí stanovíte nereálný cíl, nejenže se k němu nikdy nepřiblížíte, ale budete zakoušet pocity zklamání a selhání. Je potřeba být realistický a uvědomit si, že první stabilní výsledky, na kterých se dá dále stavět, se dostavují zhruba PO TŘECH MĚSÍCÍCH PRAVIDELNÉHO CVIČENÍ.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář