Proč je tak těžké zhubnout?

Snížení tělesné hmotnosti může být velmi obtížným a bolestivým úkolem. Čím jste starší, tím je to obtížnější. Hlavním důvodem, proč 98 ze 100 lidí, kteří drží dietu, neuspěje, je fakt, že jejich dieta opomíjí lidskou fyziologii.

Základní zásady hubnutí

JoJo efekt

Konkrétně, když snížíte příjem potravy na více jak tři dny za sebou (u přísné diety), vaše tělo to omylem považuje za signál, že strádáte hladem a automaticky sníží váš metabolismus, aby udrželo co nejvíce tuku jako svou energetickou zásobu.

Tím se značně ztíží úsilí o snížení tělesné hmotnosti. Kromě toho, když přestanete s dietou, váš metabolismus je natolik zpomalený, že cokoliv nad polovinu obvyklé dávky jídla (před zahájením diety) může přivodit nový přírůstek hmotnosti. Tento jev se nazývá „jojo efekt“.

Emoce

Někdy zde hrají roli i emoce. Problémy s řízením hmotnosti mohou vyplývat z malého sebevědomí nebo pocitu neschopnosti. Pokud cítíte, že by vaše problémy s hmotností mohly být hluboce zakořeněny v emoční oblasti, zvažte přiměřená opatření pro řešení tohoto problému.

Nereální cíle

Jiným obecným problémem je přijímání nereálných cílů nebo snaha o křivky těla, kterých je nemožné dosáhnout v důsledku genetické predispozice. Cíle, které si kladete pro snížení hmotnosti, musí být reálné a musí vycházet z konkrétního typu postavy.

Dieta nebo lepší strava?

Pokud uvažujete o dietě, zvažte spíše možnost lepší a „promyšlenější“ stravy. Existují jídla, která můžeme jíst a jídla, kterých se musíme, při redukci váhy, vyvarovat. Netučné bílkoviny, ovoce, zelenina nebo cereálie nám pomohou, podle naší genetické výbavy, zvýšit tempo látkové přeměny (metabolismus).

Důležitou součástí je cvičení

Cvičení nejen spaluje kalorie, ale zrychluje i náš metabolismus, takže pokračujeme ve spalování kalorií, i když cvičit přestaneme. Cvičení tak reguluje hladinu cukru v krvi, který nám dává více energie a pocit svěžesti.

Energická chůze klidným tempem po dobu 40 minut je pro většinu lidí ideálním cvičením. Ostatní aktivity jako jízda na kole, plavání, vodní aerobic jsou rovněž vynikající, pokud se pravidelně opakují – nejméně 3x v týdnu.

Řádné cvičení nám pomáhá udržovat svalovou tkáň, čímž pomáhá vytvořit energetický deficit, a tím nutí tělo využívat tuk uložený v těle jako palivo.

ČÍM VÍCE SVALOVÉ HMOTY MÁTE, TÍM VÍCE TUKŮ PÁLÍTE.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Napsat komentář